czwartek, 27 listopada 2008

Mumbay i terroryzm

Miałam już nie wspominać o Indiach, ale informacje napływające stamtąd mnie natknęły...

Gdyby ktoś jeszcze nie słyszał, to terroryści dokonali serii ataków w Bombaju. Najprawdopodobniej było 7 miejsc zamachów i zginęło ponad 100 osób.

Obecnie terroryzm w Indiach jest częsty. W trakcie ostatniego pobytu w Indiach dowiedziałam się, że nieopodal hotelu w którym mieszkałam był lej po bombie podłożonej przez terrorystów. Było to przed jednym ze sklepów w centrum New Delhi.

Jednym z miejsc gdzie terroryści zaatakowali ostatniego dnia, był hotel Taj Mahal (z sieci hoteli Taj, ten podobny do Taj Mahal) oraz Gateway of India (Brama Indii w porcie w Bombaju).
W obu tych miejscach byłam. Oto zdjęcia z 2004 roku:
Zdjęcie zrobione z łodzi podczas rejsu po zatoce. W tle zarówno Brama Indii jak i hotel.
A tutaj przed hotelem Taj.

Zamachy najprawdopodobniej były dokonane przez muzułmanów, a głównym celem mieli być turyści.
Indie, które są głównie hinduistyczne od dawna pozostają w konflikcie z Pakistanem, który z kolei jest gównie muzułmański.
Mam nadzieję, że zamachy nie przyczynią się do eskalacji tego konfliktu.

Brak komentarzy: